می دانید چه زمانی به یک ارگونومیست نیاز دارید…
ارگونومیست

می دانید چه زمانی به یک ارگونومیست نیاز دارید…

چرا مشتریان با ما تماس می گیرند یا به طور معمول، سازمان ها چه زمانی با ما تماس می گیرند:

  • زمانی که آنها نیاز به ایجاد کتابخانه ای از تحلیل های نیازهای فیزیکی و شناختی خودشان دارند
  • پس از گزارش کارمندان در رابطه با ناراحتی یا آسیبی که به شغل نسبت می دهند
  • هنگامی که سرپرست، مدیر منابع انسانی و متخصص ایمنی قادر به شناسایی راه حل عملی برای نگرانی شان نیستند.
  • زمانی که در مورد اینکه آیا خطر قابل توجهی وجود دارد یا برای کاهش خطر چه کاری باید انجام شود، اختلاف نظر وجود دارد.
  • زمانی که کارفرما برای بازگرداندن کارگران آسیب دیده به کار نیاز به کمک دارد

در چند سال گذشته، اینها رایج ترین درخواست ها بوده اند. با این حال، به طور فزاینده ای شاهد روندی به سمت مشارکت فعال تر هستیم. ما ترجیح می‌دهیم قبل از وارد شدن تجهیزاتی که خطرات آسیب ناشی از کشیدگی/ رگ به رگ‌ شدگی را ایجاد می‌کنند، تماس گرفته شود. چرا؟ به دو دلیل:

  1. سازمان‌هایی که ما را برای انجام «بررسی‌های طراحی» استخدام می‌کنند، می‌توانند با اجتناب از ناراحتی و آسیب کارکنان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
  2. نصب خط در بهترین ارتفاع، یا رفع مشکلات دسترسی، زمانی که طرح روی کاغذ است، نسبت به مقاوم سازی آن پس از نصب، هزینه کمتری دارد.

خطر آسیب ناشی از کشیدگی / رگ به رگ شدن یک موضوع رایج در لیست دلایل رایج من برای تماس با ما بود. آیا بهینه سازی راحتی و جلوگیری از آسیب اسکلتی عضلانی کارگران ما باید هدف نهایی ارگونومی باشد؟ آیا منظور ما از “تطبیق وظیفه برای کارگر” این نیست؟  شاخص های دیگری نیز وجود دارد، و برخی از آنها پتانسیل صرفه جویی در پول را حتی بیشتر از پیشگیری از آسیب ارائه می دهند. بنابراین اگر سازمان شما صدمات فشاری و رگ به رگ شدن زیادی را تجربه نمی کند، ارگونومی را نادیده نگیرید!

کارکنان بیشتر احتمال دارد مرتکب اشتباه شوند و زمانی که در وضعیت های نامناسب کار می کنند یا تلاش زیادی انجام می دهند، کمتر بهترین عملکرد خود را ارائه می دهند. این در هر محیط کاری صادق است، از کار اداری گرفته تا کاشت درخت. هر معیاری که عملکرد انسان را اندازه می گیرد می تواند تحت تأثیر ارگونومی باشد.

  • نمایندگان خدمات مشتری اگر ناراحت باشند نمی توانند خدمات شادی ارائه دهند و تنها چیزی که می توانند به آن فکر کنند این است که چقدر می خواهند بلند شوند و در اطراف حرکت کنند. اگر تابش خیره کننده روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، آنها همیشه داده ها را با دقت وارد نمی کنند. در این مورد، ناراحتی ممکن است برای مدت طولانی قبل از شناسایی آشکار شود، اما معیارهای خدمات مشتری به طور قابل محسوسی تحت تاثیر قرار می گیرند.
  • اگر تمرین توصیه شده برای بلند کردن جعبه 100 پوندی استفاده از 2 نفر است، به این فکر کنید که در صورت نیاز به جابجایی آن جعبه در نزدیکی زمان استراحت، چقدر زمان لازم است تا یک نفر اضافی جمع شود. اگر 2 نفر از قبل خسته شده باشند، چه احتمالاتی وجود دارد که جعبه رها شود و به محتویات شکننده آسیب برساند؟
  • اگر دو گیره باید “درست” به هم چسبیده شوند، اما کارگر در پایان شیفت خسته شده باشد، چند مشتری دیگر ثبت خواهد شد؟
  • اگر “کیفیت” بیشتر از “کمیت” ارزش گذاری شود، به ویژه در یک محیط کاری، آنگاه کارمندان وقتی ناراحت شوند، سرعت خود را کاهش می دهند. آنها ممکن است هرگز آسیبی را گزارش نکنند، و ممکن است هرگز اشتباه نکنند و پتانسیل بهبود بهره وری در این محیط ها بسیار زیاد است.

هنوز نیاز گسترده ای به انجام ارگونومی “واکنشی” در اکثر محیط های کاری وجود دارد تا کنترل آسیب های فشاری/ رگ به رگ شدن را به دست آورید. با این حال، وقتی از درب «ایمنی» وارد یک تأسیسات می‌شویم، به‌ دست آوردن اطلاعاتی که برای نشان دادن مزیت کیفیت یا بهره‌وری به آن نیاز داریم، برای ما دشوار است. من به شما اطمینان می دهم که این مزایا وجود دارد. ما مشتریان خود را به دنبال معیارهای بهره‌وری و کیفیت «پایه» می‌دانیم تا بتوانیم بعداً داده‌های «پس از مداخله» را با هم مقایسه کنیم. نظرسنجی ارگو اختیاری ما در مورد ادراک کارکنان از بهره وری و کیفیت، قبل و بعد از مداخله می پرسد. حتی برای من تعجب آور است که اکثر کارمندان گزارش می دهند که ناراحتی به طور قابل توجهی بر خروجی و نرخ خطا آنها تأثیر می گذارد.

ارگونومیست ها در مدرسه آموزش ندیده اند تا به زبان های کیفیت و بهره وری صحبت کنند، اما ما بسیار قابل آموزش هستیم. و ما مهارت هایی داریم که می تواند با کمک به بهبود عملکرد انسان، برنامه های کیفیت و بهره وری شما را افزایش دهد.

بنابراین، چه زمانی به یک ارگونومیست نیاز دارید؟ مطمئناً اگر صدمات، ناراحتی، بهره وری یا مشکلات کیفیت، راه خود را به سازمان شما باز کرده است، یک ارگونومیست می تواند کمک کند. در نهایت، امیدواریم قبل از ایجاد تجهیزات و مشاغل، ما را در طراحی کار مشارکت دهید.

ارگواستور با شماست

نظرات (1)

Fariba

بسیار مطلب مفیدی بود.

دلیل بازگشت وجه